PYTANIA I ODPOWIEDZI

 

Co to jest reportaż ślubny?

Zdjęcia reportażowe to 100% emocji i wierny zapis wydarzeń poprzez spojrzenie Waszego fotografa ślubnego. Mam tu na myśli ujęcia niepozowane, momenty, których czasem nie jesteście świadomi, czułe gesty. Jest to spojrzenie ojca, przed tym jak poprowadzi swoją córkę pod ołtarz, Wasz śmiech w trakcie ceremonii ślubu czy szalona zabawa na parkiecie. Obejrzyjcie moje zdjęcia w portfolio, a na pewno zrozumiecie, co mam na myśli.

Dlaczego moje zdjęcia są tak dynamiczne i pełne emocji?

Wynika to głównie ze sposobu pracy. Najczęściej jestem bardzo blisko wszystkich wydarzeń, 99% zdjęć wykonuję klasycznym reporterskim stałoogniskowym obiektywem 35mm, najbardziej zbliżonym do kąta widzenia ludzkiego oka. Wymaga to więcej pracy nogami, niż w przypadku standardowych obiektywów typu zoom, ale wiem, że warto. Dzięki takiemu podejściu do fotografii otrzymujecie zdjęcia żywe, spójne i moim zdaniem wyjątkowe.

 

Co to jest sesja portretowa w dniu ślubu?

Wiem, brzmi strasznie, ale wcale tak nie jest. Zawarta w ofercie sesja w dniu ślubu to nic innego jak proste i minimalistyczne ujęcia portretowe, które będziecie mogli wstawić do ramki lub użyć na Facebooku jako zdjęcie profilowe :). W dniu ślubu zabieram Was na 5 minut po przygotowaniach, na kilka minut po pierwszym tańcu czy o zachodzie słońca. Oczywiście moment będzie wybrany wspólnie z Wami, abyście czuli, że jest to idealna chwila. Sumarycznie w ciągu dnia da nam to 20-30 minut czasu na pracę, co zupełnie wystarcza abyście otrzymali niezapomniane ujęcia.

 

Czym są zdjęcia formalne i dlaczego są ważne?

Zdjęcia formalne to fotografie z Waszymi rodzicami, dziadkami, małymi grupkami gości. W trakcie przyjęcia wspólnie wyznaczamy sobie 10-15 minut, aby wszystkich poustawiać i obfotografować :). Powód takiego przedsięwzięcia jest taki, że Waszym bliskim po prostu na tym zależy, więc to będzie dla nich świetny prezent. Z biegiem czasu sami zobaczycie, że tego typu zdjęcia również będą dla Was dużą wartością. Nie każdego uda się uchwycić w trakcie reportażu, a zdjęcia formalne rozwiązują ten problem.

 

Co jeśli nie chcecie w ogóle ujęć pozowanych?

Nie ma najmniejszego problemu. Wszystko jest kwestią rozmowy i ustaleniu Waszych wymagań co do fotografii ślubnej. Jeśli z jakichś powodów nie wyrazicie zgody czy ochoty na sesję portretową lub zdjęcia formalne, po prostu ich nie zrobimy.

 

Co to znaczy, że zdjęcia są po obróbce?

Najlepsze ujęcia z Waszego ślubu i wesela poddaję autorskiej edycji, którą doszlifowywałem latami. Przy obróbce zależy mi, by zdjęcia były jednocześnie efektowne, ale bez stosowania modnych ostatnio filmowych filtrów. Dzięki temu po latach patrząc na swoje fotografie stwierdzicie, że dokładnie tak wyglądaliście biorąc ślub. Zdjęcia edytuję tak, aby jak najdokładniej oddać rzeczywistość. Dobieram odpowiedni balans bieli, reguluję ekspozycję i kontrasty, selektywnie rozjaśniam lub ściemniam fragment ujęcia, aby wzrok kierowany był tam, gdzie chcę. Przykłady zdjęć przed i po obróbce znajdziecie tutaj – http://www.skopekfotografia.pl/zdjecia-przed-i-po.

 

W jakiej formie otrzymacie zdjęcia?

To zależy od Was. Każda para ma swoje indywidualne oczekiwania odnoście formy otrzymania gotowego produktu. Mogą to być zdjęcia na pendrivie i galeria internetowa, poręczna fotoksiążka na miękkim papierze, duży solidny fotoalbum na grubych kartach, odbitki w stylowym pudełku. Form jest dużo, natomiast wszystkie zaprezentuję Wam na spotkaniu, aby ułatwić Waszą decyzję. Z wyborem możecie również poczekać, kiedy otrzymacie już ujęcia cyfrowe, nikogo nie pospieszam :). Zdarza się, że pary wracają po wielu miesiącach, aby dodrukować kilka fotoksiążek dla bliskich. Nie ma lepszego prezentu na gwiazdkę 🙂

 

Kiedy otrzymacie zdjęcia i jaka jest cena?

Tutaj nie ma co się rozpisywać – Wasze ujęcia w formie cyfrowej otrzymacie maksymalnie do 30 dni roboczych od momentu wykonania zlecenia. Projekt fotoksiążki uzgadniamy również w ciągu kilku dni. Aby otrzymać aktualny cennik, proszę o przesłanie zapytania poprzez formularz kontaktowy. Pamiętajcie, że cennik jest punktem wyjściowym naszej współpracy i wiele rzeczy możemy ustalić indywidualnie :).